Juoppo, entinen alkoholisti, alkoholisti vai raitistunut alkoholisti

Olen kuullut yhä uudelleen ja uudelleen ihmisten suusta sanat juoppo tai alkoholisti. Pahimmassa tapauksessa mua on nimitetty juopoksi alkoholistiksi.Olen pyrkinyt korjaamaan virheellisiä käsityksiä. Kysyin yhdeltä tukihenkilöltä 7 vuotta sitten aloitettuani päihdekuntoutuksen, että mikä mä nyt sitten olen. Olenko mä entinen alkoholisti. Hän sanoi ei Satu, älä sano entinen alkoholisti. Tiedätkö että ne entiset alkoholistit ovat haudassa.

Olen todellakin pyrkinyt omalla esimerkilläni antamaan kasvot alkoholisimille. Ne alkoholistit kun ovat ihan normaaleja ihmisiä eikä niitä puistonpenkillä notkuvia tyyppejä.

Olen saanut kuulla yhä uudelleen ihmisten suusta langettavia sanoja kuten juoppo. En mä ole juoppo. Mä olen raitistunut alkoholisti. Siinä on vissi ero.

Mulle pyritään tarjoamaan ilmaisia ryyppy iltoja. Testataan mun kärsivällisyyttäni ja raittiuttani kaikin eri keinoin tajuamatta sitä että mun raittiuteni on niin vankalla pohjalla ettei sitä pysty horjuttamaan mikään ulkopuolinen tekijä. Teen raittiuteni eteen joka päivä töitä sillä se mun raittiuteni on vain yhden paukun päässä ja mä en aio sitä paukkua ottaa.

Että miten mulla nyt sitten menee. Laihtumisen ja raittiuden myötä olen viimeinkin löytänyt onnen. Olen todella onnellinen. Mulla kävi onni löytäessäni Kauhajoella sijaitsevan Oikea hetki nimisen yrityksen joka järjestää päihdekuntoutusta. He auttoivat minut selville vesille.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti