Mielipiteeni iltalehden artikkelista Eroon masennuslääkkeistä?

Törmäsin tähän Iltalehden tämänpäiväiseen juttuun Eroon masennuslääkkeistä? Mitä mieltä olette tästä Iltalehden jutusta? Mä en todellakaan väheksy jutussa puhuvan Mikan masennusta koska todellinen masennus on kamala sairaus ja siihenkin löytyy omat hoitokeinonsa. Mä vaan kyseenalaistan sen miten hänelle se diagnoosi on tehty ja miten sitä on hoidettu. Tai miten juttussa asiasta kirjoitetaan. Eli kyseessä on täysin oma mielipiteeni kyseiseen artikkeliin.
Iltalehti:Eroon masennuslääkkeistä.
Mulla pisti silmään heti tuo aloitus että: " Runsaan päihteiden käytön seurauksena hän alkoi saada voimakkaita paniikkikohtauksia. Paino rinnan päällä tuntui uuvuttavalta. Mikalla diagnosoitiin ahdistuneisuushäiriö, johon hän alkoi syödä masennuslääkettä. " ---Onkohan mitenkään mahdollista että diagnoosi oli alunpitäenkin väärä ja siinä keskityttiin siihen mahdolliseen masennukseen kun olisi pitänyt keskittyä siihen mahdolliseen alkoholismiin.

Jumankekka mulla oli itselläni melkoiset paniikkikohtaukset myös ja diagnoosina masennusta sun muuta Bipolaarista mielialahäiriötä. Kuinka ollakkaan kun raitistuin niin huomasin että helvetti soikoon enhän mä olekkaan masentunut enkä vainoharhainen eikä tule paniikkihäiriöitä. Ei ole tarttenut masennuslääkkeitä enää syödä. Eikä masennus paina takaraivossa koko aikaa eikä viinapiru pyöritä ja uskottele mulle että mä olen masentunut. Siis mä olen ajoittain yhä masentunut mutta se masennuksen tila ei ole enää niin kamalan läpitunkeva kun juovana aikana. Ja nykyään mä tiedän syyt siihen masennukseen. Se ei enää ole vain sellaista epämääräistä ahdistuksen tunnetta.

"Hiljattain Mika koetti olla viikon ilman lääkettä. Se oli kolmas yritys viiden vuoden sisään. " .. ---Siis no siinähän sitä tosi yrityksiä on ollutkin .... mä nyt yritän vähän tässä vierottautua ja oi voi kun tuntuukin pahalta niin onhan mun helpompi ottaa pilleri kun ottaa itseäni niskasta kiinni ja oikeasti tehdä asialle jotain.
"Mikaa ei harmita käyttää masennuslääkettä. Hän ei koe sen haittaavan elämäänsä ja uskoo pääsevänsä siitä eroon niin halutessaan. " --- No tuota noinniin ... hienostihan tuo eroon pääseminen on sujunutkin. Ihan niinkuin mä noita tekosyitä olisin kuullut omasta suustanikin juuri samanlaisia. En mä pysty. Mua ahdistaa. Plaah plaah plaah ... kaikki tähtää siihen helppoon ratkaisuun olla tekemättä ongelmalle mitään tai ylipäätään olla näkemättä koko ongelmaa. "Vieroitusoireet aiheuttavat huonovointisuutta, ahdistusta ja huimausta sekä sähköiskumaisia tuntemuksia päähän. Lisäksi hän kuvailee olleensa hyvin pahantuulinen. " "Olo on mennyt kuitenkin niin huonoksi, että ennemmin otan lääkkeen. Elämä on siten helpompaa niin minulle kuin läheisilleni, hän kertoo." --- Siis kenelle helpompaa ...itselleen ennen kaikkea. Sitä on niin helppo puhua läheisten suulla siitä miltä heistä tuntuu että mä nyt jatkan näitä pillereiden syöntiä kun se on läheisille helpompaa ja saa siten siunauksen sille ettei itsensä tarvitse tehdä asialle mitään.
Siis nää nyt on mun omia ajatuksiani joita heräsi tuosta artikkelista ja mun omaa viiltävää analyysiäni😏 Jotenkin vaan nousi niskakarvat pystyyn tuosta jutusta että olipas taas liipalaapaa ... tai jotain sinne päin. Siis musta tuntuu että tuossa tapauksessa on kyse ennemminkin siitä että tämä Mika on koukussa niihin rakkaisiin lääkeisiinsä eikä halua asialle tehdä mitään ja etsii syitä voidakseen jatkaa niiden pillereiden popsintaa. Alunpitäen väärästä diagnoosista on syntynyt huumekoukku ja riippuvaisuussuhde lääkeisiin jolle ei halua tehdä mitään ja selittelee selittelemistään. Mä en ota kantaa siihen mikä on oikea tapa vieroittua lääkekoukusta mutta ansimmäinen askel on se että myöntää itselleen että mulla on ongelma ja tekee sen ongelman eteen jotain eikä jatka niitä selittelyjään suodakseen itselleen saman helpon reitin. Eli ei tarvitse ottaa vastuuta eikä ole tarpeeksi miestä myöntämään itselleen totuutta. Näitä tälläisiä jutun Mikoja on paljon ja ehkä heillä olisi siihen peiliin katsomisen paikka. Mitä sieltä näkyy ...lääkeriippuvaisen vaiko raittiin kasvot.

1 kommentti:

  1. Minä niin täysin jaan tämän mielipiteen sun kanssa! Nimim. Raitistuneen holistin vaimo. Tästä blogista löysin itselleni lukemista .Todella hyvin kirjoitat.

    VastaaPoista