Mites on sen kärsivällisyyden laita


No eilen tuli kyllä mietittyä että mitä ihmettä mulle on tapahtunut. Kaiken sen ähellyksen ja väkerryksen, muutaman kirosanan ja voivottelun ja nauruntyskähdysten jälkeen tuloksena oli komea ja hyvänmakuinen tiikerikaakku. Mutta jotta sinne päästiin olikin kulunut aikaa lähes 7 tuntia, erinäinenkin desi jauhoja, paketti munia, melkeen pussi leivontasokeria sun muita aineksia jokunen määrä. Ja nähdä saa myöhemmin onnistuinko mä pilaamaan yhden kakkuvuokanikin.

Eli Juhannusleivontaa osa 1


Miten saat kaikkein helpoiten voisokeri ja munasotkun leikkaamaan. Huolehdi siitä että varmasti on lämmin ilma. Jos se ei auta niin huomaa juuri kun taikina alkaa olla sopivaa jauhojen lisäämistä varten että "voi että ku ihanaa meidän partsilla on orava välipalalla" ja unohda koko hemmetin sotku yksikseen pyörimään.....taisi sitten pyöriä hiukka liian kauan 😂😂😂😂
Mutta eipäs hätää aloitetaanpas sitten alusta.
Joo ja en viitsinyt yrittää ruveta tuota pelastamaan vaan aloitin suosista alusta... Eihän mulla ole muuta kun aikaa ja hermotkin on aika hyvin kohdillaan ...tai siis luulisin ainakin ... jos ei lasketa lukuun niitä muutamaa sensuroitua sanaa niin en tainnutkaan sanoa yhtään mitään 😂😂😂😂


Juhannusleivontaa osa 2

Kaksi tuntia myöhemmin ....!
Taaskaan en muuten oikeastaan sanonut yhtään mitään ...ellei lasketa niitä sensuroituja kirosanoja... Jos nyt jotain hyvää tästä etsii niin A) Mä olen täysin selvin päin B) Tämä kasvattaa hermoja ( Mitkä ne on??????) C) Kuulisitte vaan kuinka mä täällä nauraa hirnun. Mä en oikeastaan jaksa itkeäkkään.

Ja kuinkas tässä näin pääsi käymään. Oravaa nyt ei voi enää syyttää .... jos reseptissä lukee että 50 minuuttia ja 175 astetta niin neuvoisin ystävällisesti että uskokaa sitä reseptiä ja tarkistakaa että se uuni oikeasti on 175 asteessa. Koska jos eräs hassunhauska rakas Karvinen on huononäköisenä nähnyt väärin ja vääntänyt uunin 225 asteeseen....ei siinä auta kakkua pelastamaan edes ajastukselle laitettu puhelinkaan.


Ja eikusta kolmas kerta toden sanoo. Ja mä en s periksi anna. Mä sen tiikerikaakun leivon vaikka  hmikä olisi.... NIINH että uskokaa pois. Tässä urakassa saattaa mennä koko juhannus mutta ainakin olen sitten sitä kärsivällisyyttä kasvattanut että voin jo mennä liiat myymään torille huonompihermoisille niinh ... 😂😂😂😂

Juhannusleivontaa osa 3
6 tuntia myöhemmin


Kyllä nyt täytyy todeta että hupsista keikkaa KOLMAS KERTA TODEN SANOI. Pitihän sitä palaset koemaistaa ja ihan syömäkelepoiseksi se todettiin. 
Eihän tässä mennytkään kun puoltoista pakettia voita, erinäinenkin desi jauhoja, melkoinen kasa munia sun muuta.... 
Joten näin tällä kertaa.
Saa luvan sitten olla perhanan hyvää kakkua kun se piti kolmesti leipoa.


Ja mitäs tästä nyt sitten opein. No ainakin sen että olen todella kehittynyt ihmisenä. Se entinen alkoholisti Satu ei olisi viitsinyt vaivautua ekaa yritystä pidemmälle. Ja jos mä selvinpäin olisin tuota ruvennut tekemään ja noin olisi käynyt niin olisihan se ollut taas yksi syy painua viinakauppaan ja hakea Juhannusjuomat vaikka miten oltaisiin sovittu alkottomasta Juhannuksesta. Kun mä niin kauheasti ahdistuin tuosta pilalle menneestä kaakusta että pakkohan mun on saada jotain piristystä elämääni. Karvisena olisin siinä vaiheessa  kyllä jo miettinyt että tekikö se sen tahallaan. Että oliko se kakun pilalle meno tahallista jotta saataisiin syy viinakauppaan menolle.

Mutta siis nythän toi oli pelkkä vahinko ja sekavien sattumusten sarja. Ei tullut kertaakaan mieleen että se olisi joku syy juopottelulle tai syy ahdistukselle. Tuli mieleeni että näin niitä hauskoja ja ihania muistoja luodaan joille voi sitten myöhemmin nauraa ja jotka sitten muistaakin vuosienkin päästä hauskana tapahtumana.

💕 Ihanaa Juhannusta kaikille 💕

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti