"Voi Vi**u kun mua VITU**AA tää elämä"


Pääsi kyseinen lause mun suustani tänään kun ähelsin vaippojeni kanssa vessassa.
Ensimmäinen tippui kädestäni ja jäi siihen. En mä sitä ylös saa, hyvä että sain itseni raahattua rollan avulla vessan pöntölle. Toinen vaippa repesi saumastaan sitä kisoessa jalkaani ja jalat oli tykkänään väärässä paikassa... mun on käytettävä housuvaippaa kun liikuntakyvyn menetyksen  myötä mun kropassani tapahtui jotain muutakin. Nimittäin mä en enää tunnista pissaamisen tarvetta. Mä yleensä tiedän pissahädän vasta sitten kun tunnistan jotain lorottavan vaippaan. Asia jonka kanssa olen oppinut elämään sillä mun onnekseni nämä nykyajan housuvaipat ovat lähes huomaamattomat ja hygieeniset. Enemmän mua tässä jutussa vaivaa se että mä olen täysin sen asian kanssa Karvisen autettavana. Mä kun olen niin kamalan kankea ja kroppa ei toimi ja tasapainoaisti on yhä himppasen hakuteillä. Itse kun ei pärjää niin pitää aina pyytää toista apuun. Karvinen sanoo että ei se ole mikään vaiva että autoinhan minäkin häntä aivoinfarktista lähtien eli vuodesta 2011. Mä siihen usein tuumaan että niin ja miten hyvää hoitoa sä saitkaan. Omaishoitajan joka juopotteli työpaikallaan. Omaishoitajan joka huusi ja riehui, pahoinpiteli henkisesti. Joi kaikki rahat ja lainasi lisää kun ei rahat riittäneet.

Aina kun paha hetki sattuu Karvinen sanoo että eikös se ollut puhe että niitä vanhoja ei enää muistella että siitä ei tule kun paha mieli. Siunattu Karvinen .... ja niinhän se oli. Läheiskohtaamisessa meille tehtiin selväksi missä se raja kulkee ja muutoinkin olen oppinut että kaikkein paras on elää vain tässä hetkessä. Menneisyyttään kun ei kukaan voi muuttaa ja tulevaisuutta ei ole luotu. Vain tämä hetki merkitsee.

Ja jos mietitään mitä mä olen saanut tämän raittiuden myötä.
  • Uusi elämä
  • Raittius
  • Onnellisuus
  • Uusia harrastuksia ja mielenkiinnon kohteita
  • Innostuksen kotitöihin
  • Olen saakelin hyvä kokki
  • Pääsen kävelemään
  • Pääsen asioille
  • Oikeahetki
  • Seesteisyys
  • Kaikki kiire on poissa
  • Kyky nauttia arjen pienistä asioista
  • Olen elossa
Olen mä vaan aika onnekas ja onnellinen nainen.
Voidessani todeta että niitä hyviä asioita on todella paljon. Niin paljon että voi sanoa että mulla oli onni jäädä henkiin. Kaikkille alkoholisteille sitä uutta mahdollisuutta ei suoda. Joten mä olen onnellinen tästä uudesta elämästä. Jumalan läsnäolo tulee päivä päivältä likeisemmäksi ja niitä henkisiä asioita tulee mietittyä todella paljon.

Joskus niitä huonoja hetkia on kaikilla. Ei mullakaan elämä ole yhtä aurinkoista ja iloista kaiken aikaa. Se masennus tulee haluan mä sitä tai en mutta silloin on vaan herättävä huomaamaan että missä mä olen tänään. Juuri tällä hetkellä. Mitä mä olen saanut ja siinä tilanteessa olon vetää aika hartaaksi kun tajuaa miten suuri lahja tämä mulle annettu uusi elämä onkaan.

Mä elän tänään.
Mä elän tässä hetkessä.
Ja tänään mä olen raitis.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti