Simaton vappu


Hauskaa vappua 

Tuli sitten simaton vappu jälleen kerran.
Kävi nimittäin jälleen kerran niin tavallisen tavallinen juttu kaupassa että siihen törmää joka tilanteessa.

Nimittäin alkoholistin täytyy olla tarkkana eri tuotteiden suhteen. Mä olen totaalikieltäytyjä ja mä en kaada suustani alas enkä käytä muutoinkaan mitään sellaisia tuotteita jotka sisältävät pikkiriikkisen määränkin alkoholia. Tälläisiä tuotteita kyllä löytyy.

Karviselle simaa ja mulle vadelmalimpsaa
Karvinen lähti avustajan kanssa eilen kauppaan ja mä sanoin sille avustajalle vielä lähtiessä että tarkistaa ja katsoa että siinä simassa jota kaupasta ostavat ei saa olla yhtään alkoholia. No olivat katsoneet ja tuli heillä ostettua kaksi pulloa  marlin alkoholitonta simaa. Noooooooot ... siis rupesimme munkeilla herkutelemaan ja avasin pullon ja olin jo kaatamassa lasiini sitä kun mieleeni välähti että tarkistanpas nyt kuitenkin vielä kerran. No niinhän siinä kävi että perhana soikoon siinä oli kuin olikin alkoholia. Tuoteselosteessa luki että sisältää 0,8 alkoholia.

Nyt sitten kohtuukäyttäjät voivat ajatella että no jo on typerää nillittää noin pienestä määrästä alkoholia. No mä nillitän. Sillä kyse on mun elämästäni ja mun nykyhetkestäni ja tulevaisuudestani. Eikä kukaan tai mikään ole oikeutettu varastamaan multa mun raitista elämääni. Mä nimittäin yritin 30 vuotta olla kohtuukäyttäjä onnistumatta siinä. Mä yritin raitistua 30 vuotta onnistumatta siinä ja nyt vihdoin viimein minnesotahoidon avulla raitistuttuani mä haluan pysyäkin raittiina.

Tosiasiahan on se että mä olen täysin löyhäpäinen mitä tulee viinaan. Mä en pysty sitä juomaan en edes maistamaan ilman että se sortaa mun raittiudelle rakennetun perustan.  Mun elämäni perusta on kerran jo murtunut ja mä olen sen joutunut pala palalta uudelleen rakentamaan ja mä en todellakaan halua niitä mun perustojani viinalla lantrata. Se entinen elämä ei houkuttele. Eikä se ensimmäinen ryyppy kiinnosta. Mä menettäisin liian paljon. Mä menettäisin kaiken. Ja kun jo kerran olen siellä kuoleman portteilla käynyt niin takaisn en halua mennä.

Joten mä olen ihan tyytyväinen ilman simaa ja muita mukamuka tuotteita. On muuten niin että mä en suvaitse edes alkottomia oluita tai viinejä. En syö missään muodossa edes ruokia joissa on käytetty alkoholia niiden valmistamisessa. En glögikakkuja en punaviinikastikkeita. Jokainen alkoholisti tekee niinkuin itse haluaa mutta mun mielestä se niiden mukamuka juomien juominen on täydellistä itsensä pettämistä. Sillä siitä on hyvin lyhyt entiselle tielle jolla ainakaan mä en halua olla.

Joten olen kiitollinen siitä mitä olen saavuttanut.
Ja elän loppuelämäni ilman minkäänlaista viinaa.
Mun elämä on sen arvoinen.
Mä olen sen arvoinen💗


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti