Käsittämättömiä aivoituksia - Sossun kynsissä

Olen miettinyt aamusta asti sellaista asiaa että onko tosiaan Sosiaalilautakunnan virallinen mielipide se että köyhä ei saa katsella telkkaria eikä sillä saa olla nettiliittymää. Mun alkoholistisekailujen(sikailujen) takia ollaan yhteydessä sossuihin jotta tää meidän talous saadaan oikealle raiteelleen. Meidän rahat menee välitystilille josta maksetaan meidän laskut ja annetaan meille sitten pari kertaa kuussa käyttörahaa. Se ei pakollista ollut mutta ajattelin että nojoo.....okkei, kokeillaan sitä nyt sitten. Mä taidan perua ensi kuussa koko jutun. Mä en näe siinä mitään hyötyä.

Alkoholisekailusikailuista huolimatta mä olen saanut meidän luottotiedot pidettyä molemmilla sekä katto on aina ollut pään päällä ja sähkölaskut on myös aina maksettu. Laskuja ei ole mennyt ulosottoon yhtään ainutta. Ainoat laskut jotka olen tarkoituksella jättänyt maksamatta on kotipalvelun maksut. Mua on alusta asti ottanut päähän se että mä tarvitsen apua ja mä joudun siitä avusta maksamaan. Vai mitä olette mieltä. Onko 289 euroa kuussa kohtuullinen summa siitä että mulle tuodaan aamulla lääkkeet ja illalla lääkkeet. Muuta apua mä kun en tällä hetkellä tarvitse.

Meille ehdotettiin Sossujen taholta tänään että eikös me voitaisi luopua Elisa viihdepalvelusta kun se on niin kallista. Siis mä katselin vähän hitaasti. Mä siis en todellakaan ymmärrä että eikö köyhällä ja raitistuneella alkoholistilla saa olla televisiokanavia eikä ilmeisesti saa olla nettiäkään. Herää vaan nyt kysymys että mitä helvettiä me sitten tehdään. Tuijotellaan toistemme napoja ja ryhdytään juopoiksi. Ei kyllä kovin kannustavaa tuo sossujen touhu ole.

Oikeahetki järjestää elokuvanäytöksen. Jonkinlainen pikkujoulujuttu siis olisi tiedossa. Katseltaisiin elokuva a star is born muiden päihdekuntoutujien kanssa. Mutta yllätys yllätys. Mä en voi mennä kun sossu ei maksa matkaa. Se ei kuulemma ole päihdekuntoutusta. Siis että ei ole päihdekuntoutusta että mä menen Karvisen kanssa tapaamaan kanssapäihdeongelmaisia ja katson heidän kanssaan leffan joka liittyy aiheeseen kovastikkin. Elokuva kun kertoo alkoholisoituneesta kantritähdestä.
Ehdottivat sitten tilalle omassa kunnassa Seurakunnan järjestämää joulujuhlaa työttömille ja vähävaraisille. Eipä siinä mitään mutta mä pidän kyseistä ehdotusta aika tökerönä. Me ei nimittäin Karvisen kanssa kuuluta kirkkoon. Sehän nyt sitten ajaakin todellakin saman asian.
Ja ehdotettiin myös luopumista Betteboxin tilaamisesta. Se kun maksaa 18.90 euroa kuussa. Ja tuottaa mulle suunnatonta mielihyvää. Niin ne kauneustuotteet kun ilmeisesti sossujen mielestä on tälläiselle juoponperkeleelle ihan turhia. Onhan se nyt saakeli ihan selvää ettei tästä naamasta parempaa ja kauniimpaa saa vaikka raastinraudalla sivelis mutta kai mä omat haluni ja kuvitelmani saan pitää ja jatkaa mua miellyttävien asioiden parissa. Vai onko köyhyys oikeasti sitä että ei saa olla mitään mikä kohottaisi mielialaa, tekee mut onnelliseksi tai saa tuntemaan itseni kauniiksi.

Mulle ei myönnetty palveluseteliä intervallihoitoon. Oli nimittäin sellainen tarkoitus että kävisin kerran kuukaudessa viikon olemassa intervallihoidossa mutta Sossut ei antaneet lupaa siihen. Mulle kuulemma virkistäytymiseen ja fyysisen kunnon kohottamiseen riittää avohuollon palvelut eli se että mulle tuodaan kotipalvelun toimesta lääkkeet illalla ja aamulla. Sekä ovat sitä mieltä että mulle riittää virkistäytyminen siinä että mun pitää hakea tuetulle lomalle.

Eli näin meillä täällä.Kiukuttaa ja suututtaa.Mutta viinaa ei tee mieli edelleenkään.Ei ole olemassa mitään ongelmaa mitä ei vielä pahemmaksi viinalla saa.Mutta taidan kuitenkin katkaista välini tuonne sossuun.
Mä kun en katso siitä meille olevan mitään hyötyä.



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti