Drastisia päätöksiä

Tein päätöksiä.
Mun oli pakko.

Mä haluan saada elämäni järjestykseen.
Mä haluan elää normaalia elämää.

Tiesittekö että itsensä voi asettaa omaehtoiseen luottokieltoon.
Noita paikkoja löytyy kaksi.

Asiakastieto
Bisnode

Ihmeellistä mun mielestä tässä on se että itsensä omaehtoiseen luottokieltoon asettaminen ei suinkaan ole ilmaista vaan se maksaa. Asiakastiedossa se maksaa 19.95€ ja Bisnodella se maksaa 15.95€



Jotenkin raivostuttaa se että tästä ilosta pitää maksaa.
Eipä silti. Pakko mikä pakko.
En tiedä onko tuosta apua vai ei. Mutta mä olen valmis yrittämään kaikkeni.

Sosiaaliviranomaisten kanssa yhteistyössä tehtiin suunnitelmat. Mä nyt en ole kovinkaan hyvin noita laskujani hoidellut. Luottotiedot meillä molemmilla on kunnossa. Tärkeätä mulle on aina ollut se että katto pysyy pään päällä ja sähköt pysyy.

Mutta mutta ... mä olen jättänyt kaikki kotipalvelun laskut maksamatta. Mä tarvitsen apua mutta on suuresti ottanut päähän että siitä avusta pitää maksaa joten mun ratkaisuni on ollut jättää laskut maksamatta. Niitä maksuja nyt on sitten kertynyt melkoinen määrä.

Muutakin velkaa on kertynyt tarpeeksi paljon. Sitä kun tuota tavaraa saa ostettua velaksi ja osamaksulla niin helposti. Liiankin helposti.

Mä arvelin että tuo omaehtoinen luottokielto hiljentäisi ja estäisi mua. Aika sen näyttää.

Sosiaaliviranomaisten kanssa sovittiin että meidän rahat menevät välitystilille josta maksetaan ensin laskut ja sitten meidän tilille lopusta jäljelle jäävästä rahasta annetaan viikkorahaa eli niin että se raha riittää koko kuukaudeksi.

Joku päivä me olemme velattomia.
Joku päivä mä osaan elää niin kuin normaalit ihmiset.
Tää on hyvä homma.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti