Halaus tuntuu mukavalle

Miksi halaaminen on niin vaikeaa?

Ensimmäisen kerran törmäsin tuohon halaamisen vaikeuteen mennessäni ensimmäistä kertaa Oikeahetkeen. Mulle se halaaminen on ollut aina vaikeaa. Mutta kuten olen huomannut niin nykyään se tuntuu ihan luonnolliselle. Se oli vain harjoittelu ja tottumiskysymys.

Mitä jos se halattava ei pidäkään siitä. No ei sitä tiedä jos ei kokeile. Tottakai se hämmästyttää jos rupeaa esim. kaupassa halailemaan outoja ihmisiä. Mutta mikä estää aloittamasta niistä tutuista.

Miten ihanalta se halaus tuntuu. Se helpottaa ahdistusta, masennusta. Se auttaa selviämään paskasta päivästä. Ei se kipua pois vie mutta lohduttaa. Miten yksinkertainen pikku juttu mutta tekee suuria sydämelle.

Karvinen sanoi että Vantaalla asuessaan moinen olisi ollut todella vaikeaa. Että eihän siellä voinut edes naapureita tervehtiä. Saattoi tulla nyrkistä tai sitten vähintään epäiltiin umpihulluksi. Silloin kun Karvinen sairastui vakavasti 2011 niin se pieni halaus olisi tehnyt todella hyvää. Se olisi saanut uskomaan huomiseen. Olisin huomannut että joku välittää minustakin. Mutta kaikki häipyivät. He pelkäsivät ilmeisesti että se vakava sairaus tarttuu. Ja mä en osannut sanoa kenellekkään että hei haloo katsokaa mua MÄ OLEN OLEMASSA. Kun olisi saanut edes sen yhden halauksen.

Juoppona mä en sitä halausta edes odottanut tai halunnut. Joku olisi pian haistanut että sehän on kännissä. Nyt raittiina niitä halauksia on ihana jaella sinne ja tänne. Ja se iloinen tervehdys ja iloinen hymy. Ne tekevät omalle sielulle todella hyvää ja toivottavasti myös muiden sielulle, sydämelle ja elämälle.

Se ystävällisyys kun ei ole itseltä eikä keneltäkään pois.
Se ystävällisyys, ystävällinen sana, halaus voi pelastaa toisen ihmisen päivän.
Se voi pelastaa paljon.
Se että toiset huomaavat että heistä välitetään.
Meitä yksinäisiä sieluja on maailmassa todella paljon.
Kaikki eivät uskalla karjua maailmaan että HEI HALOO MINÄKIN OLEN OLEMASSA. He kärsivät yksin ja hiljaa. Ja nielevät yksinäisyyden kyyneleet.
Mä en ole enää yksin.
Mä olen valmis jakamaan palan itsestäni.
Sanon kuten Mika Ikonen että ANNA MUN HALATA.

Haastan kaikki halaustalkoisiin.
Tehdään maailmasta parempi paikka hymyilemällä ja halaamalla.
Välitetään toinen toisestamme.






Ei kommentteja:

Lähetä kommentti