Torstai ajatuksia

Käytiin tuossa S-marketissa ostoksilla.
Tuli taas todettua että kyllä se vaan halavempi on kuin K-market.
Juu, tiedän kyllä että Lidl varmaan olisi se halvin mutta hintaa sillekkin kertyisi jos niita tavaroita meiltä lähtis Lidlistä ostamaan. Ei satu sitä Lidliä ihan likimailla olemaan.

Törmäsin siinä sitten vanhaan tuttavaani.
Nimittäin Alkoon.
Ja millaisia mielikuvia tai muistoja se herätti.
Eipä oikastaan minkäänlaisia.
Ovella käväisin kuvan ottamassa ja se siinä ....enemmän iljetti kuitenkin.
Tuli mieleen eräskin kerta kun mua täryytti niin valtavasti pankkikortin tunnuslukua laittaessani että piti kolme kertaa painella ennenkuin onnistui. Ja kolmannella kerralla piti tukea oikeaa kättä vasemmalla kun käsi tärisi kuin horkassa.

Tärinä lakkasi vasta kotona ensimmäisen ryypyn saatuani. Silloin hiipi ekaa kerta mieleeni se kammottava ajatus siitä kurjasta lopusta ja kuolemasta. Että ei tässä hyvin tule käymään. Mullahan kädet tärisi kuin juopolla, ikäänkuin rapajuopolla, ikäänkuin alkkiksella.
Mutta siis hetkinen: mä olin se juoppo, mä olin se rapajuoppo, mä olin se alkkis.
En vain itse sitä ymmärtänyt.

Nyt kaikki on toisin. Siinä liikkeessä kun ei ole mitään mitä me tarvittais.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti